dinsdag 19 juni 2012

The mystical land of Braveheart

Gister bedachten vriendlief en ik dat we ook wel éven op vakantie konden in de bouwvak...

Maar dat willen we low-budget gaan doen, dus er zou een tent meegaan. We wilden sowiezo niet een strandvakantie (zijn we de types niet voor) en we gaan ook niet 10 dagen in één stad bivakkeren. Maleisisch Borneo ligt nog even te wachten, want dáár wil vriendlief ook ooit nog heen, maar hij vind dat ik ook vakantie verdien (en die vakantie is nu écht te duur voor me). Lief hé?

Maar het werd dus: Schotland! 't Is daar niet altijd even mooi weer, maar de omgeving lijkt ons fantastisch. Hmm... Met de boot van Hoek van Holland naar Harwich of Hull en dan richting Edinburgh. Daar een paar dagen in een Stay Okay of ander goedkoop alternatief en daarna door naar 'The Isle of Skye' om te kamperen, wandelen, fotograferen, genieten van de rust en het primitieve leven! En terug even bij Loch Ness kijken of we zo'n uit de klauwen gegroeide zeekoe kunnen vastleggen op beeld ;-)

Andere optie was Bretagne & Normandië. Daar wil ik nog een keer naar Mont Saint Michel en de D-day stranden... Ook woont er een Franse jongedame die vroeger als kind elke zomer 3 weken bij ons logeerde. Inmiddels is ze moeder geworden en ben benieuwd hoe ze is veranderd! Door haar kan ik me aardig redden in het Frans; altijd handig. Maar dan zouden m'n zussen en moeder ook meewillen en dat is deze bouwvak niet haalbaar.

D-Day Tour Map 
En nu maar een beetje struinen op Google Earth om alvast de route te plannen en foto's te bekijken!

Yeah, lang leve de vakantie-voorpret!!!
Bron foto's: via Google

7 opmerkingen:

  1. Inderdaad, de voorpret is ook al de moeite waard!
    Wij gaan deze zomer naar Zweden. We zijn er nog
    nooit geweest, maar het stond (ook) op ons wensen-
    lijstje; ik heb er zin in!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh meid wat een heerlijk vooruitzicht! Schotland lijkt me zooo mooi! Daar zouden wij ook nog wel eens heen willen. Maar ja... een zonnetje, een strandje en een meer... dat vinden we ook zo lekker. Dus voor ons dit jaar Italië. En Schotland blijft nog wel even op de kaart liggen denk ik!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gaaf lijkt me dat! Mijn collega is net terug uit Schotland en ze vond het ook super! genieten!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. See you in Schotland. Wij gaan ook. Het was al een tijdje een wens van mij en deze zomer gaat het dus echt gebeuren. En ja dat weer? We hebben in nederland ook wel eens drie weken in de regen gezeten en dan vermaakten we ons toch ook prima, dus dat zal in Schotland ook wel lukken. Wij zitten eerst drie dagen in Crieff en dan nog acht dagen in Fort William.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wow de koningin ontmoeten dat is wel heel gaaf! Iets anders dan een bijen-konining, haha!
    Ik plaats binnenkort nog een blogje over de post die ik de afgelopen tijd gehad en zet jouw give-away er dan ook bij. Maak ik meteen nog even reclame voor je blog als je het goed vindt! Groetjes Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heerlijk he, die vakantie plannen! Wij gaan ook bijna...nog een paar weekjes. Schotland lijkt me prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Schotland is werkelijk prachtig! Daar zul je veel mooie foto's kunnen maken. Alvast veel plezier met de voorpret!

    Via de site van Keetje van Lien kwam ik op jouw site. Heb al even rondgeneusd en ik ga je volgen!

    Groetjes, Esther

    BeantwoordenVerwijderen